Yeni model, yeni rüya
Otomobil

Yeni model, yeni rüya

Pony car sınıfının öncüsü Ford Mustang, 50 yıldır Amerikan rüyasının gerçekleşmesinde önemli bir paya sahip.

50’nci yılını yeni modeliyle kutlayan Ford, 1964 yılında Mustang ile “pony car” olarak adlandırılan sınıfın öncülüğünü yaptı. Uygun fiyata, kompakt boyutlara, coupe tasarıma sahip performanslı otomobillere verilen bu isim, Amerikalıların hayatında önemli bir yer edindi. Bu otomobillerin popülaritelerini her geçen gün katlayarak artırması, Chevrolet’nin Camaro, Dodge’ın Challenger, Plymouth’un da Barracuda modellerini üretmesine neden oldu. Geçen yılların şöhretini azaltamadığı bu otomobiller, her dönem en çok arzulanan klasikler arasında yer aldı.

Bunu fark eden markalar pony car’ların güncel versiyonunu üretmeye başladı. Bunun son örneğiyse akımı ilk başlatan Ford’dan geldi. Altıncı kuşağı oluşturmaya hazırlanan ve bu yılın sonunda satışa sunulacak yeni Mustang, markaya gönül verenleri sevindirdiği gibi, aileye de yeni katılımcılar eklemesi bekleniyor. Amerika dışında da yüksek satış rakamlarına ulaşılması planlanan yeni modelle ilgili beklentiler çok yüksek. Fotoğraflara ve otomobilin özelliklerine baktığımızda bunun çok zor olmayacağı söylenebilir.

Yerini aldığı modele kıyasla daha agresif bir görünüme sahip olan yeni Mustang’in kabini modern bir tasarıma sahip. Amerika dışında da başarıya ulaşması planlandığı için malzeme ve işçilik kalitesinde de önemli iyileştirmeler gerçekleştirildi.


Amerikalı’ya 8 Avrupalı’ya 4 silindir

Mustang’ın bir anlamda 50’nci yıl hediyesi olarak da düşünebileceğimiz yeni modelde üç motor seçeneği sunulacak. Bunlardan turbo destekli 2.3 litrelik 4 silindirli EcoBoost’un özellikle Avrupalı kullanıcıların ilgisini çekmesi bekleniyor. 305 beygir güç üretmesine karşın 4 silindirli yapısından dolayı V8’e alışık olan Amerikalılarınsa bu seçeneğe biraz şüpheyle yaklaşacağı düşünülüyor. Bu nedenle 300 beygir gücündeki 3.5 litrelik V6 ve GT versiyonunda yer alacak 420 beygir gücündeki 5.0 litrelik V8, daha yüksek satış adetlerine ulaşabilir. Beygir güçleriyle ilgili son açıklama yapılmadığı için satış tarihi yaklaşırken rakamlarda küçük değişikliklerle karşılaşabiliriz. Bütün motor seçenekleriyle 6 ileri manuel veya otomatik şanzıman tercih edilebilecek.

Yeni modeldeki en önemli gelişmelerden biri de, bağımsız arka süspansiyonun kullanılmaya başlanması oldu. Biraz geç kalınmakla birlikte artık Amerikanların da yol tutuş konusunu daha ciddiye almaya başladıkları görülüyor. Eskisine kıyasla üstünü yarı sürede açacak olan yeni cabrio ise yıl sonunda hazır olacak.

Yeni Ford Mustang hakkında her şey ve çok daha fazlası GQ Garaj sayfalarında; GQ Türkiye Şubat sayısında ve GQ Türkiye iPad edisyonunda...

İZLE
#GQgaraj S1 B1: İyi Bir Macera Garajdan Başlar
İlgili Başlıklar
Daha Fazlası